HTML

Egy 8 danos nyugger ...

A gyerekeim és az unokáim az mondják, hogy minden történetemet hallották már sokszor. Nincs más hátra, új hallgatóságot (pontosabban olvasókat) kell keresnem így 80 fölött. :-) Dr. Király László

Friss topikok

• Dr. Király László: A FACEBOOK A MAI NAPRA EZT A BLOGBEJEGYZÉSEMET IDÉZTE FEL, AMI BIZONYÍTHATJA, HOGY FIATALNAK LENNI... (2016.10.31. 09:21) Jegyeskedés
  • Dimmerkobold: Nem volt rossz. Pár forró intim részletre kíváncsi lettem volna a szerelemmel kapcsolatban! :)) (2016.10.17. 19:45) Megérkezés Kecskemétre
  • dr Király László: - (2016.08.28. 21:36) Kutatási célok, vagy csak álmok
  • Zsumami: Kedves Király László! Hát ilyen az én formám, kések és lekések... ezúttal az új bejegyzésekről, ha... (2016.05.01. 12:10) Megint Május 1.
  • Major Zsuzsa: Kedves Király László, ha Ön Dávod pustán volt katona, akkor bizonyára járt Böhönyén, a vasútállom... (2015.08.05. 12:06) Szép élet a katona élet - főleg, ha rövid!

Legutóbb már érintettem Klárival közös utazásainkat, most ebben a bejegyzésben felidézek néhányat a hazai túrákból. Vannak az egynapos, itthonról teljesíthető utak, amiket „vegyespárosunk”, Klári, én meg a Mazda hajtunk végre, s amelyek csak azt bizonyítják, hogy nem kell mindig messzire utazni, hogy valami nekünk tetszőt lássunk. Minden évszakban szép és más a tiszaalpári várdomb és a templomdomb, a költözés közben itt pihenő  madarak millióival, ehhez kapcsolhatók a tőserdei séták a vízparton és az ártéri erdőkben.

150226_01_alpar.jpgA tiszakürti arborétum is kedves sétahelyünk, ahol még a tiszavirágzást is többször megnéztük. Szívesen megyünk az Ópusztaszeri Emlékparkba is, ma már csak ingyenes „sétajeggyel”, mert így is remek és a fizetős látványosságokat meg már többször sorra vettük. (A képen épp a tanyasi iskola osztálytermében ülünk.)

150226_23_pusztaszer.jpgKicsit távolabb van a Szarvasi Arborétum, ahol a közelmúltban jártunk és a Mini ,Magyarország című állandó kiállítást néztük meg, ami nevezetes épületeket és létesítményeket, kilométer hosszan kanyargó kisvonatokat, állomásokat mutat be. Nekünk, természetesen, a kecskeméti Cifrapalota makettje tetszett legjobban, amit le is fényképeztem.

150226_15_szarvas.jpgÉrdekes egynapos kirándulás a Keceli Hadipark ahol óriási mennyiségű hadieszköz látható, sőt még egy űrhajó is. Klárit meg is örökítettem egy T34-es tank társaságában.

150226_11_kecel.jpgElőéletünkben mindketten sokat jártunk Budapestre, de mindig csak valamilyen dolgunkat intézni. A közelmúltban úgy gondoltuk, hogy szétnézzünk „turistaszemmel” is. Megtettük. Felültünk egy turistabusz tetejére, beállítottuk a tájékoztatót magyar nyelvre és négy órán keresztül „ismerkedtünk” szép fővárosunkkal. Fantasztikus élmény volt.

Az egynapos kirándulásaink néhányának bemutatásával azt szeretném erősíteni, hogy a szűkebb környezetünkben is sok-sok érdekességet találhatunk.

Persze ezek mellett utaztunk messzebb is és ezek többsége volt „csomagos” utazás. Az interneten rengeteg reklám látható, amikben az ország különböző részein található szállodák ajánlják szolgáltatásaikat. Mi leginkább kora tavasszal és ősszel szeretünk kirándulni, mert ilyenkor nincs meleg, nincs tömeg és a szállodákban kevés a vendég. Ráadásul ilyenkor nagyon sok helyen hétköznapokra szóló „nyugger csomagokat” is kínálnak, a főszezoni áraknál lényegesen kedvezőbb kondíciókkal. Kiválasztjuk a nekünk megtetszőt, lefoglaljuk, „kiderítjük” hogy azon a vidéken milyen öt-hat nap alatt bejárható látnivalók találhatók és hajrá…

Az elmúlt évtizedben nagyon sok helyen jártunk együtt, és nagyon sok fényképet is csináltunk Az összes  élmény elmesélésére, az összes kép bemutatására tucatnyi bejegyzés sem volna elég. Legfeljebb néhány számunkra nagyobb élmény felidézésére tudok vállalkozni.

A keresztény templomokat és más egyházi épületeket, természetesen mindenütt felderítettük, de jártunk három olyan helyen is, amely számunkra idegen vallások életébe engedett betekintést. Zalaszántón, a harminc méter magas, huszonnégy méter széles, hófehér épületet, Közép Európa  első buddhista szentélyét – sztúpáját kerestük fel.

150226_02_zalaszanto.jpgSomogyvámoson a Krisna-völgy Indiai Kulturális Központ és Biofarm elnevezésű méretes telepet látogattuk meg, részt vettünk egy számunkra teljesen idegen istentiszteleten, ahol minden a nyugalomról szólt, de szerintünk az ott élő emberekről nem a nyugalom, hanem valami más, a megszállottság feszültsége sugárzott.

150226_10_somogyvamos.jpg150226_16_tar.jpgJártunk Tar községben, a Dalai Láma által alapított és többször meglátogatott Szabadító Buddha Anya Templom együttesben, ahol egy tonna súlyú imamalom forog állandóan és „öröli” a szent igéket.

Voltunk a tihanyi panoptikumban, ami szinte sokkoló élmény volt. A magyar királyok viaszképei egy légtérben vannak kiállítva a világ leghíresebb tengeri rablói viaszképével. Azt még esetleg el lehet fogadni, valamiféle realitás mániával magyarázva, hogy a királyokról nem készült fénykép, legfeljebb csak leírás, és ezért elég szakadt, roggyant képüket mutatják. De az hogy Mátyás királytól néhány méterre egy jeles, féllábú rabló integet, már kicsit, sőt, nagyon morbid.

150226_04_tihany.jpgA Kis-Balaton csodás világában több szép kirándulást is csináltunk, de a bivalyrezervátummal csak a harmadik alkalommal volt szerencsénk. Az első két látogatásunkon, az istennek se jöttek elő a feketék, viszont a harmadik alkalommal teljes volt a siker, előjöttek és dagonyáztak, ahogyan az bivalyéknál szokás.

150226_07_kisbalaton.jpgEgy másik állatos élményünk a Veresegyházi Medve Otthon volt, ahol több tucat medve és más „vadállat” él, szinte természetes körülmények között. Itt is ősszel jártunk és az egész területen csak mi voltunk, meg persze a medvék.

150226_17_veresegyhaz.jpgÉrdekesnek tartottuk a sorra létesülő kastélyszállók kínálatát is és ki is próbáltuk a hőgyészi, a bikali, a zalacsányi, a szilvásváradi, a hédervári és a fenyőharaszti kastélyhoteleket.  Ezekből is a környéket jártuk, de voltak plusz élmények is. A több száz éves, Hédervári kastélyszállóban, szerdán a vacsora nem az étteremben, hanem a lovagteremben volt pengetős élőzenével, és mindez „vacsora a grófnál” címen futott. Jó játék volt.

A legutóbbi, Dél Baranyai utunkon „fedeztük fel”, a közelmúltban Szigetvár határában felavatott  Magyar-Török Barátság Kertet. Élmény volt látni a nagyszerű, tiszteletet parancsoló emlékművet, amely a két ősi ellenség megbékélését van hívatva tükrözni.

150226_20_szigetvar.jpgLehet engem földhözragadtnak, provinciálisnak bélyegezni, de mi Klárival nagyon élvezzük ezeket az utazásokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.