HTML

Egy 8 danos nyugger ...

A gyerekeim és az unokáim az mondják, hogy minden történetemet hallották már sokszor. Nincs más hátra, új hallgatóságot (pontosabban olvasókat) kell keresnem így 80 fölött. :-) Dr. Király László

Friss topikok

  • Dr. Király László: A FACEBOOK A MAI NAPRA EZT A BLOGBEJEGYZÉSEMET IDÉZTE FEL, AMI BIZONYÍTHATJA, HOGY FIATALNAK LENNI... (2016.10.31. 09:21) Jegyeskedés
  • Dimmerkobold: Nem volt rossz. Pár forró intim részletre kíváncsi lettem volna a szerelemmel kapcsolatban! :)) (2016.10.17. 19:45) Megérkezés Kecskemétre
  • dr Király László: - (2016.08.28. 21:36) Kutatási célok, vagy csak álmok
  • Zsumami: Kedves Király László! Hát ilyen az én formám, kések és lekések... ezúttal az új bejegyzésekről, ha... (2016.05.01. 12:10) Megint Május 1.
  • Major Zsuzsa: Kedves Király László, ha Ön Dávod pustán volt katona, akkor bizonyára járt Böhönyén, a vasútállom... (2015.08.05. 12:06) Szép élet a katona élet - főleg, ha rövid!

A Wikipédia szerint  korunkban a blogolás szerves része a fiatalok életének. Gondolom, ez a megállapítás nemcsak az anyakönyvi bejegyzés szerinti ifjakra vonatkoztatható, hanem érvényes lehet a kissé érettebb korosztály  kamaszlelkű egyedeire is.

Az mellett, hogy én maradéktalanul  idetartozónak érzem magam, van más motivációs hatás is arra, hogy belépjek a bloggerek egyre bővülő táborába. Ez pedig az, hogy lemenőim, fiam, lányom és unokáim, enyhén szólva már nagyon unják, hogy  minden körülöttünk történő eseményhez van egy általam megélt történetem,  és azt el is mondom – szerintük akár többször is.

Meglehet, de nyolcdanos nyuggerként kijelenthetem, hogy nem sok olyan új dolog van, ami még nem történt meg korábban. Önéletrajzom rövidített változata hangozhatna akár így  is: születtem a nagy gazdasági világválság vége felé, a nyolcadik ikszet elértem a nagy gazdasági világválság vége(?) felé.

A XX. évszázadra vonatkozó véleménynyilvánítási jogomat pedig erősíti, hogy a század erős kétharmadát  személyesen tapasztaltam meg. Annak a századnak, amelyben három világháború volt és az első elvitte nagyapám  életét, életműveként itt hagyva öt hadiárvát, a második elvitte apám iparos karrierjét, a harmadik –   amit csak rendszerváltásként  emlegetünk, de okozott annyi kárt, mint az előző kettő együttvéve – velem és de*generációmmal bánt el derekasan.

De nem siránkozok, mert életfilozófiám alapgondolatát azért rendre sikerült megvalósítanom. Ez pedig imigyen hangzik: az élet egy nagy fűrészpor torta, amiben azért vannak mazsolák is, és az okos ember egész életében ezeket keresi, a buta pedig kikerüli és egész életében fűrészport zabál. Ebben az összefüggésben az első csoportban sorolom magam, még akkor is, ha a megtalált mazsola néha enyhe mezei poloska szagot árasztott.

Már zsenge gyermekkoromban is akadtak mazsolák, tanúsíthatja az alábbi történet, ami fontos elemét képezte a családi legendáriumunknak, bár velem történt az eset, de én csak Anyámtól sokszor hallott elbeszéléséből ismerem.

Nagycsoportos óvodásként felsorakoztattak bennünket az Ungváry konzervgyár avatására megjelent Horthy Miklós kormányzó úr  és felesége fogadására. Én ott álltam a sor szélén, amikor a Nagyasszony odalépett hozzám és megvakarta, pardon megsimogatta az államat és azt mondta „Ó mily bájos gyermek”. Ennyi. Tessék tudomásul  venni, hogy a kis öröm is öröm!

           130404_Félévesen.jpg A fentiekben elmondottakat vállalva elhatároztam, hogy ha már saját lemenőimet nem igazán tudom lekötni az ilyen és hasonló magasröptű történetekkel, megosztom mindenkivel, hátha akad közük olyan is, ami némi erőltetéssel még tanulságosnak is bizonyulhat.

A 8 danos nyugger elkezdi…

Címkék: bevezető

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://8danosnyugger.blog.hu/api/trackback/id/tr795177322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István Szabics (törölt) 2013.03.28. 16:01:05

Csak biztatni tudlak ... Én biztosan rendszeres olvasód leszek, még akkor is, ha néhány történetet én is ismerek, de szívesen hallgatom, olvasom újra. A nyolcvanas években Pesten átjártam egyik barátomhoz az Attila utcai lakására, ahol amíg rá vártam a 100 éves nagymamája történeteket mesélt nekem az ezredforduló idejéből. Nem volt semmi élmény. Soha nem bántam, ha a barátom órákat késett ...

sitaralona 2013.03.28. 16:58:30

Kedves Laci Bátyám! Nagyon érdekes a blog-od! Senki sem próféta a saját hazájában. Én érdeklődéssel fogom olvasni és várom az új írásodat. A "lemenőidet" meg majd megrendezem! Ez is érdekes volt!! Megtudtuk, hogy már nagycsoportos korodban dörgölőztél a Méltóságos Asszonyhoz! Ejha!! Mi jön még??? :) :) :)Bman a távoli Sopronból!!

dr Király László 2013.03.28. 19:50:54

@sitaralona: Kedves görög város nevű fajmagyar barátom. Purgly Magdolnát méltóságos asszonynak nevezni annyi mint az angol királynőt lemadámozni.(bár nálunk arra is volt példa)
Az ő címe hívatalosan: főméltóságú asszony. Igy persze mindjárt más a dörgölőzés is. Egyébként én már akkor sem tartottam a méltóságost magamhoz méltónak, mert mint tudod én vagyok a király. Nahát.

Ballagi György · www.ballagi.com 2013.03.28. 20:20:59

Kedves Laci bácsi! Csk szorgalmasan legyél kedves írogatni az összes történetedet. Akárhányszor szívesen hallgatom/olvasom! Király lesz! Stílusodban lehetsz "nem teljesen kifinomult úriember", hisz jónéhány esemény és nüansznyi történet csak akkor jön igazán át :) Sok sikert!

Ballagi György · www.ballagi.com 2013.03.28. 20:22:37

@sitaralona: Maga megint sötétben bújkál itten alneveken???? :P)
süti beállítások módosítása